tiistai 8. heinäkuuta 2014

I DID IT!

Jälleen kerran mulla ois vaikka kuinka paljon asiaa teille kerrottava, kun muutaman viikon aikana on taas tapahtunut monenlaista. Vietin juhannusta rakkaan serkkuni Julian kanssa ja lähdin sunnuntaina riparille isoseksi (Kuuden leirin kokemuksella kyseessä oli ehkä paras leiri koskaan!) ja seuraavan viikon olin toisella leirillä yövalvojana. Yövalvonta sekoitti kivasti mun normaalin arkirytmin, jota en ole vieläkään saanut kunnolla palautettua. Kiirettä on ollut ja stressitaso kasvaa kasvamistaan. Yli viikkoon en ole nukkunut kunnolla, sillä öisin onnistun aina murehtimaan kaikkea mahdollista. Lisäksi viime viikonloppuna sattunut liikenneonnettomuus, joka vei neljän nuoren hengen, kosketti todella ja pisti ajattelemaan asioita... 





Kunnollista postausta en tällä kertaa ehdi kirjoittamaan, mutta ajattelin pikaisesti tulla kertomaan erään uutisen teille!

 Kerroin edellisessä postauksessa, että osallistuin LO:n soveltuvuuskokeisiin Oulun Yliopistolla. Noh, kokeista jäi ihan kohtalaisen hyvä fiilis itselle, vaikka välistä tuntui, että kysymyksiin tuli vastattua todella huonosti. Luotto omiin mahdollisuuksiin päästä sisälle ei kuitenkaan ollut kummoinen, mutta odotin tulospäivää kuin kuuta nousevaa. Ainakin aluksi. Sitten tajusin olevani kyseisenä päivänä riparilla ja olin aluksi siinä uskossa ettei tuloksia tule nettiin.
Tulosaamuna päädyin kuitenkin tsekkaamaan yliopiston sivuja kaiken varalta ja siellähän ne tulokset oli. Unenpöpperöisenä selasin nimilistaa eteenpäin ja järkytyin! Mitä ihmettä!! Viimeiset unenrippeet karisivat ponkaistessani vauhdilla ylös (ja melkein iskemällä pääni kerrossängyn kattoon) ja toteamalla: "Ei oo todellista! Mää pääsin sisälle!!" 
Onnitteluja sateli, mutta itse en jotenkin pystynyt sisäistämään koko asiaa vielä moneen moneen päivään. Enkä ihan heti sisäistänyt tulevaa Ouluun muuttamista, mutta pikkuhiljaa olen alkanut sisäistämään nämä tulevaisuuden tapahtumat.

Vanhempani lähtivät reissuun, kun minä tulin kotiin leiriltä. Niinpä kotona minua odotti kaunis kukkakimppu ja onnitteluterveiset sekä kirjekuori Oulun Yliopistolta. Totta se on! Minusta tulee yliopisto-opiskelija ja mä oon siitä niin onnellinen!


2 kommenttia:

  1. Onneks olkoon vielä täälläkin! :)
    Mulla sama, ettei oikeen pysty sisäistämään sitä, et pääsi opiskelemaan. Opintotukee ja asuntoaki pitäs hakea, mut aattelen vaan, et "en mä sinne nyt oikeesti pääse" :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Ja oikein paljon onnea myös sulle! (:

      Tuo on niin totta! Asunnon etsimisen aloittaminen ja kaikkeen paperisotaan ryhtyminen tuntu kauheen tahkialta, kun ei osaa sisäistää sisäänpääsyä :DD

      Poista

Olisin todella iloinen, jos jättäisit kommentin :)