sunnuntai 15. tammikuuta 2012

Oikeasti aikuinen?

Joulukuun 30.päivä saavutin sen paljon puhutun, maagisen, täysi-ikäisyyden rajan.  Olihan se ihan sydäntä lämmittävää, kun Facebookissa odotti 50 onnittelua, puhelin vilkkui onnittelu viestien merkiksi ja posti toi mukanaan muutaman kortin. Tämän merkkipäivän jälkeen yleisin kysymys onkin ollut, että miltä nyt tuntuu olla täysi-ikäinen?

Joka kerta vastaukseni on lähes samanlainen: ei mitenkään erikoisemmalta. Jos totta puhutaan niin koen olevani ihan samanlainen "tenava" kuin olen ollut aiemmin. En tiedä vaikuttaako asiaan se, että olen pienestä pitäen ollut "pikku vanha" ja aikuismaisuuteni on ilmennyt jo paljon aiemmin. Elämääni on vain mahtunut paljon kaikenlaista. Niin hyviä kuin huonoja hetkiä ja jokainen niistä on kasvattanut minua ihmisenä.

Olen (vielä) kortiton täysi-ikäinen..Peruutin ajokortin kirjallisten tentin syntymäpäivältäni. Joululoma oli yksinkertaisesti liian lyhyt, jotta olisin ehtinyt opiskella ja harjoitella. Olen pärjännyt tähänkin asti ilman ajokorttia, joten miksi en pärjäisi vielä yhden kuukauden verran. Saa nähdä kuinka montaa kertaa joudun tenttimään niitä kirjallisia ennen kuin pääsen läpi. Opiskelumotivaatio alkaa uhkaavasti olla nollassa niin autokoulun kuin lukion osalta.

minä "muutama" vuosi sitten

Hiukan päivitetympi versio.. Yhtään en ole muuttunu 18 vuoden aikana? :D

En ole aivan täysin sisäistänyt omaa ikääni tai sen tuomia muutoksia. Toki pankista on lähetetty kirjeet ja ilmoitettu, että minun pitäisi tulla neuvottelemaan rahan käytöstä (ihan niinkuin en tähän asti olisikaan osannut käyttää rahaa..), oikeusministeriöstä lähettiin kuvalliset ohjeet siitä, miten äänestät presidentinvaaleissa, mutta ensimmäinen asia, josta tajusin (ja josta iloitsin suuresti) täysi-ikäisyyden edun ei suinkaan liittynyt alkoholiin vaan siihen, että minäpä voin ostaa itse loput Criminal Minds tuotantokaudet!! :DD

En halunnut valtavia pippaloita syntymäpäivän kunniaksi. Itse asiassa minä käperryin syntymäpäiväni kunniaksi sohvan nurkkaan ja kahlasin Criminal Mindsin 2.tuotantokautta. Täytyy myöntää, että minä nautin siitä. Tuttuja on toki kahviteltu näin jälkikäteen. Tavallaan on hauskaa syntyä niin loppuvuodesta, että ihmisiä ei kertakaikkiaan voi käskeä kylään virallisena päivänä. Näin ollen syntymäpäivä ikään kuin jatkuu seuraavan vuoden puolelle. Tosin pienenä se oli hyvin turhauttavaa.. sillä joululahjoissa luki, että tämä on sitten joulu- ja syntymäpäivälahja. Enää se ei tietenkään haittaa, mutta pienenä se hiukan kismitti.. :DD


Kun nyt lahjoista tuli puhetta niin voisin esitellä ihania syntymäpäivälahjoja:


 Äidiltä sain aivan ihanan kimpun, jossa oli kymmenen ruusua ja kahdeksan vaaleanpunaista tulppaania.


Tätä lahjaa olin toivonut. Tämä risti on erään naapurimme valmistamaa käsityötä. Mielestäni se on todella kaunis. (Jostain syystä kuva jäi sen verran epätarkaksi, että risti näyttää vinolta. Sitä se ei kumminkaan ole :) )


Rakas siskoni ja hänen poikaystävänsä antoivat minulle tällaisen laatikon ja totesivat, että siellä on sellaista pientä ja tarpeellista. Nauroin, että mahtaakohan tässä olla sellainen maatuska-ajatus ja laatikosta paljastuisi vain lisää paketteja ja pienimmässä on lahja :D Näin ei kuitenkaan ollut. Laatikko itsessään oli todella kaunis, mutta sisältö löi kyllä ällikällä:


Olen lähestulkoon intohimoinen ruoan laittaja (kiitos rakkaan äitini), niinpä paistinpannu ja kokkiveitsi olivat aivan mainio lahja! Kyseessä ei kuitenkaan ole mikä tahansa keittiöpuukko ja pannu vaan ne ovat Heirolin tuotteita joissa on vieläpä perjantaikokin signeeraus. Taattua laatua ja todellakin tarpeellista. Yllättävää kyllä lahjaan kuului myös Fresita mansikka kuohuviini. Tästä en osaa kyllä mennä sanomaan vielä mitään, pullo on meinaan yhä korkkaamatta :D


Lahjaan kuului myös peli. Lautapelit ja muut seurapelit ovat myöskin minun juttuni! Niinpä sain tällaisen ruokaan, juomaan ja seurapiirielämään liittyvän pelin. Kysymykset eivät kieltämättä ole mitenkään helpoimmasta päästä, mutta aina oppii uutta. Vai tiesitkö sinä, minkä niminen on kaki hedelmä?




 Ystäväni Saana oli tehnyt minulle ihanan kynttilä maljan, johon kuului koristehiekkaa ja simpukoita :) Parhaimmat ystävät tietävät tarkalleen mistä pidät!

Sain myös serkuilta aivan ihanat Luhtan lakanat (joista en valitettavasti muistanut ottaa kuvaa ennen kuin pakkasin ne Todella-tarpeellista-kun-lähdet-opiskelemaan -laatikkoon)




 Tarjolla oli tekemääni kinkkupiirakka sekä äidin taikomaa sateenkaarikakkua :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olisin todella iloinen, jos jättäisit kommentin :)