tiistai 14. lokakuuta 2014

Opiskelija(elämää) Oulussa

Hitsit, miten vauhdikkaasti syksy on kulunut! 
Tuntuu ihan siltä, että vastahan minä muutin Ouluun ja aloitin yliopistossa. 
 
Ouluun sopeutuminen oli yllättävän helppoa. Asun suhteellisen lähellä yliopistoa ja olen koko syksyn ajan ollut ihan intopiukeana siitä, että olen kerrankin voinut pyöräillä kouluun! 8-10 minuutin pyöräilymatka on oiva hetki fiilistellä kirpeitä syysaamuja. 
Oulussa on loistavat pyörätiet, joten pyöräileminen on ollut helppoa ja mukavaa. Jos joku olisi sanonut minulle, että pyöräilisin joskus kymmeniä kilometrejä päivässä, olisin varmaankin nauranut ja väittänyt ajatusta varsin epätodelliseksi. Mutta tulipa tässä taannoin huomattua, kuinka helposti päivässä tulee pyöräiltyä yli 20 kilometriä :D 
Ainut ongelma on ollut, että eksyn yhtenään! Tällä hetkellä olen eksynyt n.12 kertaa ja myöhästynyt hiukan milloin mistäkin :D 


Rakas Niki-koirani on myöskin kotiutunut loistavasti kaupunkiin ja kerrostaloelämään. Koulupäivieni aikana sankari on kaivanut itselleen pesän joko lakanoiden keskelle (pieni, mutta pippurinen tapaus onnistuu jopa pukkimaan päiväpeitteen pois :O) tai huopien väliin. Reippaan viikon jouduin olemaan ilman Nikiä Oulussa ja voi että miten pitkältä se aika tuntui.
Vulcanaliasta hankitut (ensimmäiset) haalarimerkit!!

Opiskelu on ollut aivan mahtavaa! Ensimmäisten päivien aikana tuli sellainen olo, että olen ehdottomasti siellä missä minun kuuluukin olla. Toki välillä on oltava tylsillä perusopintojen luennoilla, mutta niihinkin saa elämää luokan whatsapp-keskustelua lukemalla :D
Meidän pienryhmä LO-14B on ihan huikea ja mahtava ryhmähenki muodostui parissa päivässä! Ollaan vietetty muutamia illanistujaisia yhdessä ja tultu siihen tulokseen, että meillä on ihan loistava luokka (: 




Toki opiskelu on ollut myös stressaava. Suunnitelmallinen opiskelu ja tehokas ajankäyttö eivät todellakaan ole meikäläisellä vielä hallussa, joten kaikki koulutehtävät on kasaantuneet kivasti. Kontaktitunteja ei ole ollut tuhottomasti, mutta kun lisätään pianoläksyjen harjoittelu, ryhmätöiden tekeminen, paritöiden suunnittelu ja atk-työt koululla, tulee päiville yllättävästi lisää pituutta. Koulusta kotiuduttua on jo alkuilta, joka kuluu hyvin äkkiä harrastusten, kodinhoidon ja läksyjen parissa. 

 Syysloman jälkeen on musiikin teorian ja kasvatustieteen peruskurssin tentit ja etenkin jälkimmäiseen lukeminen ottaa todella lujille. Ensimmäisestä harjoittelusta pitäisi kirjoittaa ja palauttaa loman aikana tehtävät ja myöhemmin tulee palauttaa laaja raportti. Pari esseetä on kirjoittamatta ja matikan laskutehtävät tekemättä (ei näitä ei kannattanut aloittaa tekemään ajoissa).
Voin todeta, että minä tiedän, mitä minä teen syyslomalla.


Vajaan pari kuukautta olen kohta viettänyt opintojeni parissä, enkä kuitenkaan voisi olla onnellisempi! Syksy on ollut raskas, kiireinen ja monenlaista stressiä täynnä, mutta kaikesta huolimatta olen ollut onnellinen!

OLOlainen kiittää ja kuittaa! 

(P.s. Sähläsin jotenkin, mun google-tunnusten parissa ja onnistuin poistamaan vanhoista blogiteksteistä kuvat, argh! Palautan niitä sitä mukaa, kun kerkeän)

2 kommenttia:

  1. Mullakin on ollu ongelmia tietotekniikan kanssa lähiaikoina ihan tarpeeks :D
    Ihana kuulla, että oot viihtynyt. Opiskeluaika menee hirmu nopeesti, nyt täytyy nauttia! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on niin raivostuttavaa, kun tietotekniikan kanssa saa tapella :D
      Niinpä!! Muista sääki tehdä niin :)

      Poista

Olisin todella iloinen, jos jättäisit kommentin :)